Informacje dla osób z niepełnosprawnościami

Tekst łatwy do czytania i rozumienia (ETR)

Informacja o pracy Komendy Miejskiej Policji w Krakowie

Komenda Miejska Policji w Krakowie podlega pod Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie.

Komenda Miejska Policji w Krakowie znajduje się przy ulicy Henryka Siemiradzkiego 24 w Krakowie

Do Komendy Miejskiej Policji w Krakowie możesz wysłać wniosek lub skargę.

Jeśli widzisz, że ktoś popełnia przestępstwo lub wykroczenie, idź do najbliższego budynku Policji.

Możesz tam zgłosić na przykład kradzież roweru lub portfela.

Możesz też zadzwonić pod numer alarmowy 112. 

Komenda Miejska Policji w Krakowie ma wiele zadań:

  • Pilnuje przestrzegania prawa.

  • Kontroluje i nadzoruje pracę podległych jednostek (8 komisariatów Policji) na terenie miasta Krakowa.

  • Policjanci z komendy szukają przestępców.

  • Policjanci dbają, aby na drogach Krakowa było bezpiecznie.

Komenda Miejska Policji w Krakowie przygotowuje także kampanie społeczne:

  • Na przykład o tym, jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię.

  • Pokazuje co robić kiedy ktoś Cię krzywdzi.

  • Ostrzega ludzi przed oszustami.

  • Informuje o historii i tradycji Policji.

  • Współpracuje z policjantami z innych jednostek.

Komenda Miejska Policji w Krakowie przygotowuje:

  • Stronę internetową KMP w Krakowie. Możesz tam przeczytać o pracy policjantów z Krakowa

  • Stronę internetową Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Miejskiej Policji w Krakowie.

Informacje o pracy Komendanta Miejskiego Policji w Krakowie

Szefem Komendy Miejskiej Policji w Krakowie jest Komendant jest inspektor Zbigniew Nowak.

Komendantowi pomagają policjanci i inni pracownicy Komendy Miejskiej Policji w Krakowie.


Komendant dba o bezpieczeństwo mieszkańców miasta Krakowa.

Komendant koordynuje funkcjonowanie wszystkich jednostek w Komendzie Miejskiej Policji w Krakowie.

Komendant dba, aby policjanci dobrze wykonywali swoją pracę.

Metryczka

Data publikacji : 21.09.2023
Data modyfikacji : 13.03.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Miejska Policji w Krakowie
Osoba udostępniająca informację:
Gabriela Grymek Wydział Prezydialny
Osoba modyfikująca informację:
Gabriela Grymek
do góry