Dostęp do zasobów archiwalnych - Komenda Miejska Policji w Krakowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Dostęp do zasobów archiwalnych

Dostęp do zasobów archiwalnych

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 920 Komendanta Głównego Policji z dnia 11 września 2008 roku w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w policji na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji i w związku z §3 i §18 zarządzenia nr 45 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 maja 2008 roku w sprawie postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w archiwach podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji lub przez niego nadzorowanych:

Udostępnianie akt stanowiących dokumentację niearchiwalną następuje poprzez :

  • umożliwienie podmiotom zainteresowanym albo ich upoważnionym przedstawicielom osobistego zapoznania się z oryginalnymi materiałami lub ich kopiami;
  • przekazanie podmiotom zainteresowanym informacji zawartych w aktach w postaci odpowiedzi na zapytanie;
  • przekazanie podmiotom zainteresowanym kopii akt lub wyciągu z akt;
  • wypożyczenie podmiotom zainteresowanym akt lub ich części;

Akta udostępnia się na podstawie pisemnego wniosku podmiotu zainteresowanego zawierającego :

  • imię, nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości oraz adres do korespondencji – jeżeli zgłoszenie składa osoba fizyczna lub jej upoważniony przedstawiciel;
  • nazwę i siedzibę osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadajacej osobowości prawnej oraz imię i nazwisko, rodzaj dokumentu tożsamości osoby upoważnionej, której mają być udostępnione materiały – jeżeli zgłoszenie składa osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej;
  • wskazanie materiałów lub określenie tematu, którego one dotyczą
  • określenie celu i proponowany sposób wykorzystania udostępnionych materiałów

Udostępnienie materiałów archiwalnych regulują odrębne przepisy.

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 czerwca 2011 roku w sprawie sposobu i trybu udostępniania materiałów archiwalnych znajdujących się w archiwach wyodrębnionych.


Udostępnianie osobom fizycznym materiałów :

  • zawierających informacje publiczne o których mowa w art. 1 i art. 7 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej następuje na podstawie tej ustawy;
  • nie zawierających informacji publicznych, w szczególności akt osobowych, akt operacyjnych, akt kontrolnych postępowania przygotowawczego – następuje za zgodą kierownika jednostki organizacyjnej, któremu podporządkowane jest archiwum Policji.


Udostępnianie akt :

  • zawierających informacje niejawne – następuje zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych;
  • zawierających dane osobowe – następuje zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych;
  • operacyjnych – następuje zgodnie z przepisami regulującymi czynności operacyjno – rozpoznawcze i z przepisami o ochronie informacji niejawnych


Z akt wypożyczonych z archiwum lub składnicy akt Policji :

  • nie wyłącza się poszczególnych dokumentów;
  • nie wykonuje się kopii lub odpisów bez zgody osoby kierującej pracą archiwum lub składnicy akt Policji.


Ewidencja zasobu archiwalnego nie podlega wypożyczeniu.

Metryczka

Data publikacji 25.11.2015
Data modyfikacji 11.01.2018
Podmiot udostępniający informację:
Biuletyn Informacji Publicznej
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Gabriela Grymek
Osoba udostępniająca informację:
Gabriela Grymek Wydział Prezydialny
Osoba modyfikująca informację:
Gabriela Grymek
do góry